
Yüksek performanslı V tipi iki silindirli motoru ilk olarak 1982 yılında VT250F olarak pazara sunuldu.
Daha sonra yapılan güncellemeler temel yapılandırmasını korurken, kompakt boyutu ve canlı performansı çok daha önde durmuştur. 1997’de piyasaya sürülen İlk VTR, kendine özgü iskelet yapısı ile o zamandan beri popülerliğini koruyor. Hafif, kompakt şasisi ve yol tutuş kabiliyeti özellikle genç ve yeni öğrenen sürücülerin ilgisini çekiyor. Daha tecrübeli sürücülerse, sürüşün eğlenceli ve tatmin edici olmasını sağlayan sportif performansını takdir ediyor. VTR 250’in değişmez sportif imajı sadık bir hayran kitlesi oluşturmuş ve böylece en başarılı 250cc motosikletlerden biri haline gelmiştir.
2009’da yeni çizgilere kavuşan VTR, kendine has nitelikleri ile görücüye beğeni kazanacağı Avrupa’da çıkıyor. Hızlı, pratik ve düşük maliyetli olması sebebiyle iki tekerli ulaşım her geçen gün daha çok rağbet görüyor. Çevre bilincinin de artmasıyla, pek çok otomobil sürücüsü yeşil ulaşım alternatiflerine yöneliyor. İşte yeni VTR motosiklet sürücülerinin bu özel ihtiyacına cevap verirken hem kolay hem de heyecan verici bir sürüş tarzı sunuyor. İşe motosikletle gitmek isteyenler için, kompakt oranları, trafikteki çevikliği ve düşük maliyetiyle öne çıkıyor. Motosiklet sürmeyi eğlenceli hale getiren heyecanları verecek kadar güçlü olmasının yanı sıra, ayrıca dikkat çekici görüntüsüyle de takdir topluyor.
VTR, kullanıcısına sürüş heyecanı ile maksimum kontrol deneyimini aynı anda yaşatacak bir spor motosiklet olarak tasarlanmıştır. VTR salt spor modellerin özelliklerini taşısa da, kendi stili ve asi karakteriyle öne çıkıyor. Yol tutuş özellikleri, güçlü ve hızlı tepki veren performansı ile sorunsuz ve güvenli bir kontrol hissi veriyor.
VTR’nin yenilenen tarzında sadelik, dinamizm ve çağdaş çizgiler birleşmiştir. Benzersiz iskeleti ve kusursuz açılı şasi parçaları tam bir spor motosiklet yaratırken, kavisli yakıt deposu, yan kapaklar ve arka çamurluk araca akıllı ve şehirli cazibesi veriyor. Klasik çıplak ön tasarım büyük çok reflektörlü farla vurgulanıyor. Krom, geniş ayarlı aynalar hem dekoratif hem de ön çatal ve susturucuyla titiz bir koordinasyon sağlıyor. Gösterge tablosunun büyük, geleneksel biçimli devir ve hız göstergelerine, dijital saat ve günlük kilometre sayacı ve yakıt düzeyi göstergesi eşlik ediyor.
Benzin deposunun akıcı çizgileri ve koltuğun alçak kavisleri VTR’ye baştan çıkarıcı bir görüntü kazandırıyor. Tasarım çizgileri arka tekerleğin yukarısındaki aerodinamik sivri kuyruğuyla birleşerek, aracın hafifliğini ve hız potansiyelini vurguluyor. Konik arka ışığı, arka kısmın tasarımını bütünleştirirken kusursuz bir profil meydana getiriyor. Egzozun uzun kıvrımıyla uyumlu göz alıcı kafes yapısı teknolojiyi gözler önüne seriyor.
VTR’nin geniş renk aralığı her türlü kullanıcı tercihine uyarak çekiciliğini artırıyor. Parlak kan kırmızısı sportif, duygusal bir imaj yaratarak sürüş tutkusunu ortaya çıkarıyor. Kırmızı yakıt deposu ve ön çamurluğu gümüşi metal yan kapaklar ve arka kaportayla vurgulanıyor. Yoğun siyah renk ise dinamikliği yansıtıyor. Siyah, şasi parçalarını ve gururla sergilenen mekaniğini vurgularken, gümüşi yan kapakları ve parlak susturucusuyla tüm dikkatleri üzerine çekiyor. İnci beyazı versiyonun taze ve minimalist bir havası vardır. Koyu gümüş yan kapakları, siyah ön çamurluk ve arka kaportayı dengeleyen beyaz deposu ile, yeni VTR’nin saf sürüş hazzını ve şıklığını gözler önüne seriyor.
Kırmızı ve beyaz varyasyonlarda ana renk, siyah şasi, pedallar, tekerlekler ve koltukla kontrast oluşturuyor. Honda’nın gümüşi kanat şeklindeki logosu tüm motosikletleri süslerken, gümüş renginde boyanmış yan kapaklar aracın şık tasarımını vurguluyor. Parlak gümüşi çatallar, susturucu, aynalar ve gösterge kadranı çevresi ayrıntılara dikkat çekiyor.
Renkler
• Kan Kırmızısı / Gümüş Metalik
• Siyah / Gümüş Metalik
• İnci Beyazı / Mat Gümüş
Yeni VTR’nin sıvı soğutmalı, 4 zamanlı DOHC 90° V-çift silindirli motoru düşük ve orta hızlarda maksimum tork sağlamak ve V-çift silindir motor gücünün heyecanını yaşatmak üzere özel olarak tasarlanmıştır. Gelişmiş PGM-FI, optimum ateşleme zamanlaması ve yakıt enjeksiyonunu kesin olarak belirleyecek 6 sensör içerir. Sonuç hızlı, güvenilir ateşleme ve mükemmel gaz tepkileridir. Ayrıca yüksek yakıt verimi sayesinde, VTR’yi gerek hafta sonu gezilerinde gerekse hafta içi işe gitmek için sürekli kullanmak isteyeceksiniz. Tatmin edici ivmelenmesinin yanı sıra, motorun 5 vitesli şanzımanı düz, doğrusal bir güç aktaımı verir. Düşük sarsıntılı çalışarak, yüksek hızda güvenilir performans sağlar.
Büyük ve şık 2’ye 1 egzoz, Honda’nın yıllardır çevreye verdiği önemi pekiştiren ileri teknolojiyi bünyesinde barındırıyor. Haznesiz susturucusunun oksijen sensörü, ön katalizörü ve ana katalizörü ve katalitik dönüştürücü sistemi sayesinde egzoz emisyonları EURO-3 yönetmeliklerinde belirtilen düzeylerin çok altına düşürüyor. Bu sistem, motorun yüksek yakıt verimliliğiyle birlikte, VTR’yi çevre bilinci olan bir ulaşım seçeneği haline getiriyor.
VTR’nin dar şasisi hem şehirde hem de şehirdışında rahatça seyahat etmek üzere özel olarak tasarlanmıştır. Kompakt ve hafif yapısı öne çıkan çevik yol tutuşuyla hem yeni hem de deneyimli sürücüleri memnun eder.
Üst şasi kafes yapısının elmas yapılandırması sert ve hafiftir. Alt şasi, arka lastiğin titreşimini en alt seviyeye indirmek ve düz sürüşü pekiştirmek amacıyla tasarlanan motor salınım kolu pivotuyla güçlendirilmiştir. Koltuk rayı ile iskelet arasındaki hassas denge de virajları yumuşak bir şekilde almayı sağlar. VTR, 1.405 mm dingil mesafesiyle rahat manevra yapma kabiliyeti sunarken, yüksek hızlarda optimum denge koruması sağlar.
Her vücut tipi ve beceri düzeyinden sürücüye sağlam bir sürüş pozisyonu veren alçak ve rahat sele dengede durma hissine katkıda bulunur. Yan kapaklar, doğal bacak konumu ve daha iyi tutuş sağlamak üzere özenle biçimlendirilmiştir. Şık gidon destekleri, dik oturma konumu oluşturmaya ve çevrenizde akan trafiğin apaçık görünmesine yardım eder. Yolcu koltuğu hafifçe yüksekte durur. Koltuğun altında araca günlük kullanımda pratiklik kazandıran bir bölme vardır.
Üstün kaliteli süspansiyon elemanları engebeli yolların etkisini minimuma indirir ve yeni VTR’yle tüm gün eğlenceli bir sürüş yaşanmasını sağlar. Ayarlanabilir ön yükleme yaylı monoşok amortisörler arkayı destekler. Öndeki dayanıklı 41mm teleskopik ön çatal sağlamlık hissini artırır.
Diğer Avrupa ülkeleri ile aynı anda Türkiye’de de satışa sunulan VTR250 ‘in fiyatı 12.890 TL olarak belirlendi.
0 yorum:
Yorum Gönder