En sık yapılan arama sorguları sayfası, sitenizden sayfa döndüren arama sorguları hakkında bilgi verir. Sitenizin bu aramalarla alakalı içerik sunmasını sağlamaya çalışın; bu sayede kullanıcılar sitenizi değerli bulur ve sitenize bağlantı verir.
İstatistikler, toplu bilgiler sunar. Günlükleriniz, belirli bir sorgunun belirli bir gün veya dönem için daha yüksek bir sıraya sahip olduğunu gösterebilir. Bu sorgu en çok yönlendirenlerden biri olmaya devam ederse, toplu sonuçlarımızın üst sırasına yükselir ve burada listelenir. Ayrıca, istatistiklerimiz yalnızca Google'dan gelen arama sorgularını gösterir. Günlük dosyalarınız, tüm arama motorlarından gelen arama sonuçlarını birleştirebilir.
Her tablo aşağıdaki sütunları içerir:
- #: Arama sorgusunun sıralaması.
- %: En çok yapılan 20 sorgunun her sorguyla temsil edilen yüzdesi. Örneğin, en çok yapılan 20 sorgu 1000 kullanıcı aramasını temsil ediyorsa ve bu kullanıcılar cheeseburger tarifini 270 kez aradıysa, bu sorgu en çok yapılan 20 sorgunun toplam sayısının %27'sini temsil eder.
- Sorgu: Kullanılan arama terimi.
- Konum: Sitenizdeki herhangi bir sayfanın o sorgu için önceki haftanın ortalaması alınarak yer aldığı en üst konumdur. Dizinimiz dinamik olduğundan, bu konum sitenizin bu sorguya ilişkin geçerli konumuyla aynı olmayabilir.
Arama sorgusu sözdizimi hakkında ayrıntılı bilgi için Google Web API başvurusuna bakın.
Kullanılabilecek istatistikler şunlardır:
- Gösterimler: Sitenizin yer aldığı en çok yapılan 20 Google araması ve sitenizin bu arama sonuçlarındaki ortalama sıralaması.
- Tıklananlar: Sitenizi tıklayan kullanıcılar tarafından en çok yapılan 20 Google araması.
Bu veriler, siteniz hakkında önemli bilgiler sağlayabilir. Aşağıdaki adımları uygulamanızı öneririz:
- Beklenen anahtar kelimeler için Görünümler listesini inceleyin. Görmeyi beklediğiniz anahtar kelimeler görünmüyorsa, siteniz bu anahtar kelimelerle alakalı yeterli yararlı içerik barındırmıyor olabilir.
- İçeriğinizi nasıl geliştireceğinizi tanımlamak için Gösterimleri ve Tıklananları karşılaştırın. Kullanıcıların arama sonuçları sayfasında sitenizi tıklaması için içeriğinizi daha çekici hale getirmek amacıyla uygulayabileceğiniz bazı adımlar vardır. Sayfanızın başlığı sonuçlarda görüntülenir; bu nedenle, başlığın alakalı ve doğru olduğundan emin olun. Google, metni arama sonuçlarındaki sayfalarınızın meta açıklamalarında görüntüleyebilir; bu nedenle meta açıklamalarını inceleyin.
- Bir AdWords hesabınız varsa, anahtar kelime fikirleri için Gösterimler listesini inceleyin.
Gösterdiğimiz veriler, Google Analytics gibi diğer araçlarda görüntülenen verilerden farklı olabilir. Bunun olası nedenleri şunlardır:
- Son değişikliklerden sonra sitenizi taramamış olabiliriz.
- Web Yöneticisi Araçları, istatistiklerinizin diğer kaynaklarda listelenen istatistiklerden farklı olmasına yol açabilecek bazı ek veri işlemleri (robotlardan yinelemeleri ve ziyaretleri kaldırmak gibi) gerçekleştirir.
- Google Analytics gibi bazı araçlar, yalnızca tarayıcısında JavaScript etkin olan kullanıcılardan gelen trafiği izler
0 yorum:
Yorum Gönder